MAŁGORZATA ADAMS-TUKIENDORF

Research interests

– second language acquisition,

– reflective teaching,

– creativity,

– teaching writing,

– transactional analysis

Selected publications: 

Adams-Tukiendorf, M.  (in press). Metafora wizualna w nauczaniu pisania. In O. Majchrzak (Ed.), PLEJ czyli PsychoLongiwstyczne Eksploracje Językowe. Łodź: Wyd. Uniwersytetu Łodzkiego

Adams-Tukiendorf, L. Piasecka and P. Wilk (eds). (2015). New Media and Perennial Problems in Foreign Language Learning and Teaching. Springer.

Adams-Tukiendorf, M. (2012/2013). Rozwijanie refleksji u nauczyciela z wykorzystaniem gry coachingowej Points of You – the Coaching Game. In O. Majchrzak (Ed.), PLEJ czyli PsychoLongiwstyczne Eksploracje Językowe (pp. 13-26). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. ISBN 978-83-7525-786-1, 200 str.

Adams-Tukiendorf, M. (2012). Reflective teacher as researcher: Using research tools to develop reflectivity in teaching profession. In H. Lankiewicz and E. Wąsikiewicz-Firlej (eds.), Informed teaching – premises of modern foreign language pedagogy (pp. 133-144). Piła: Wydawnictwo PWSZ im. S. Staszica w Pile.

Adams-Tukiendorf, M. (2012). Students creative potential and their academic writing: Stable aspect in variable context. In E. Piechurska-Kuciel & L. Piasecka (eds.), Variability and stability in foreign and second language learning contexts Vol. 2 (pp. 160-186). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

Adams-Tukiendorf, M. & D. Rydzak (2012). Developing Writing Skills: A Manual for EFL Students. 2nd ed. updated. Opole: Wydawnictwo Uniwerstytetu Opolskiego.

Witryna, którą obecnie przeglądasz, wykorzystuje pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej informacji >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close